Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Feszes fenékért a szabadba!

2009.04.24
Itt a jó idő, vonz minket a természet! Kössük össze az egészségeset a hasznossal! Legyünk fittek és csinosak! Számos mozgásforma létezik testünk csinosítására. Ahhoz, hogy elégedettek legyünk alakunkkal, bizony tennünk is kell érte! Ha nem akarsz megerőltető edzéseken részt venni, de sportolni szeretnél, a gyaloglást neked találták ki! Ennek a mozgásnak mát több fajtája is létezik.
Kép Power Walking
Ez az edzésforma dinamikus, erőteljes gyaloglás, hosszú léptekkel és aktív karmozgással. Nagyfokú pulzusemelkedéssel jár és 20-30 perc után beindul a zsírégetés. Kíméletes az izmokhoz, izületekhez. Erősíti a törzset és a hátat. Javasolt edzési idő: kezdőknek 30 perc, haladóknak 60-90 perc.
Nordic Walking
A skandináv elnevezésre utaló név nem más, mint a túrabotos gyaloglás. Itt az intenzívebb karmunka révén minimum 10 százalékkal magasabbra emelkedik a pulzusszám, mint az erőgyaloglás alatt. A kar hosszúságához igazítható botok által a térd és más teherviselő izületekre gyakorolt hatása csekély, így hatékonysága mellett még kíméletes is. Az állóképesség, a kalóriafelhasználás, a zsírégetés ennél a sportnál intenzívebb, mivel az összizomzat 90 %-át is megmozgathatjuk vele. Az edzésre szánt idő ennél a gyaloglásnál kb. 1-3 óra.
Hiking: egyszerűbben kirándulás
Ez abban különbözik a Nordic Walkingtól, hogy ennél a gyaloglásnál akár fél napot, napot is el lehet tölteni a szabadban. Lehet nehezebb, könnyebb szakaszokkal színesíteni a túrát. Lehet túrabottal űzni, vagy anélkül.
Fontos, hogy mindig megfelelő cipőt használj lábfejed és gerinced kímélésére!
Miért jó, ha ezeket a típusú aerob mozgásfajtákat végzed?
- az izületeknek, csontoknak csak kismértékben megterhelő
- kiválóan edzi a láb és a far izmait
- hatékony és kíméletes fogyasztómódszer
- bárhol, bármikor végezhető
- személyes igény szerint lehet vele az erőkifejtést gyakorolni
- fokozhatod a terhelést emelkedőn felfelé
- az egyenes tartás miatt erősíti a hátat és a törzset, javítja a testtartást
- kismamáknak is javasolják
- jobb lesz a szellemi teljesítőképességed
- magasabb energiaszintet hoz
- szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésére is alkalmas
Jó a lelkednek, mert:
- csodás helyeket fedezhetsz fel
- pénztárcakímélő
- mindig jó alkalom arra, hogy csak kettesben legyetek a pároddal
Egyszerű kis séta, de hatásos módszer a pluszkilók ellen!